fot. Phil Richards, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Narodowy przewoźnik zlikwiduje łącznik do pociągu IC „Mehoffer” relacji Zielona Góra – Wrocław – Przemyśl. Pociągi dalekobieżne znikną więc m. in. z Żar i Żagania. Spółka tłumaczy, że jej kursy były wykorzystywane głównie do podróży na niewielkie odległości, a liczba połączeń regionalnych wzrośnie.
Jak wynika z danych opublikowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na łamach Portalu Pasażera, w nowym rocznym rozkładzie jazdy nie znajdzie się łącznik do pociągu IC Mehoffer relacji Zielona Góra Główna – Wrocław Główny – Przemyśl Główny. Tym samym dostęp do kolei dalekobieżnych utraci kilka miejscowości położonych pomiędzy Legnicą a Zieloną Górą. Informację tę potwierdził już zarówno organizator połączeń, jak i przewoźnik.
PKP Intercity: Pasażerowie skorzystają na zwiększeniu liczby pociągów regionalnych
– Wykorzystanie pociągów dalekobieżnych na trasie Zielona Góra – Żary – Legnica miało charakter regionalny – tłumaczy Biuro Prasowe PKP Intercity. Służby przewoźnika podkreślają, że likwidowany kurs kategorii IC ustępuje miejsca nowym pociągom finansowanym przez samorządy. Między Zieloną Górą a Żarami ma funkcjonować nie 10, ale 12 połączeń regionalnych, zaś pomiędzy Żarami a Legnicą ich liczba wzrośnie z sześciu do siedmiu par.
– Z analizy wynika, że jest to rozwiązanie korzystniejsze dla pasażerów – tłumaczy narodowy przewoźnik. Jego pociągi przestaną zatrzymywać się na stacjach Nowogród Osiedle, Rokitki, Małomice, Żagań i Żary. Dwa ostatnie spośród wymienionych miast zamieszkuje łącznie ok. 60 tys. osób.
MI: W podobnych godzinach odjadą pociągi KD
Również Ministerstwo Infrastruktury ocenia, że potrzeby pasażerów zostaną zaspokojone dzięki połączeniom regionalnym. Z Żar i Żagania do Zielonej Góry kursy Polregio mają być realizowane średnio co godzinę. – Planowana godzina wyjazdu pociągów Kolei Dolnośląskich do Wrocławia oraz w odwrotnym kierunku jest natomiast zbliżona do godziny odjazdu pociągu „Mehoffer” w obecnym rozkładzie jazdy – wskazała Anna Szumańska, rzecznik prasowy MI, powołując się na dane udostępnione przez PKP PLK.
Zmiany wejdą w życie 14 grudnia. Zgodnie z sugestią przedstawicielki resortu dotychczasowi pasażerowie „Mehoffera” skorzystają z przyspieszonego pociągu KD relacji Wrocław Główny – Tuplice (odj. 20:17) oraz z kursu relacji przeciwnej (odj. z Żagania 5:47). Z miejscowości położonych na pograniczu województw dolnośląskiego i lubuskiego nie dojedziemy już natomiast bez przesiadki do Opola, Katowic, Krakowa czy Rzeszowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.